Zastanów się przez chwilę nad poniższymi pytaniami, które są krokami prowadzącymi do celu – efektywnej sprzedaży. Refleksja nad nimi otworzy przed Tobą drzwi do sukcesu. Zyskasz wiedzę i niezbędny warsztat umiejętności, które wcielisz z powodzeniem w życie.
Daj sobie tyle czasu ile potrzebujesz, to najlepsza inwestycja dla Ciebie!
Zaczynamy
- Co sprzedaję?
- Kto jest moim klientem?
- Co mój produkt/usługa daje klientowi?
- Mówić, czy słuchać?
- Jakie korzyści otrzymuje klient?
Każdy coś sprzedaje. Każdy coś kupuje. Zastanawiasz się nad tym, kiedy stoisz przed drzwiami wyboru najlepszej dla siebie oferty, co Ciebie skłania do jej posiadania? Jakie chcesz zaspokoić potrzeby, co jest dla Ciebie ważne i co wpływa na Twoją decyzję? Z pewnością jest to szereg czynników. Bo to złożony proces. Dla każdego będzie ważne coś innego. Jak to coś znaleźć?
Zastanów się, co robisz, jak chcesz się czegoś dowiedzieć? Szukasz, czytasz, przeglądasz internety i pytasz. Własnie to pytanie jest kluczowe. Małe dzieci ciągle zadają pytania, dopytują wszystkich naokoło, chcą wiedzieć więcej. Bądź jak dziecko w procesie sprzedaży. Pytaj swojego klienta jakie ma oczekiwania? Co jest dla niego ważne? Na czym mu zależy? Jakie korzyści chce osiągnąć? Jakie ma wartości? Co ma mu dać ta usługa? Kim jest i co chce żeby się zdarzyło. Pytaj, pytaj i jeszcze raz pytaj. Tylko poprzez zadawanie pytań dowiesz się, czego potrzebuje Twój Klient i co możesz mu dać ze swojej oferty. Który kawałek pizzy jest dla niego najbardziej atrakcyjny. Dodatkowym atutem będzie to, że klient poczuje się ważny, wysłuchany. Nawiążesz z nim relację.
Zmień swój język a zmienisz swoje myśli! Karl Albrecht
Kto pyta, nie błądzi. Kto nie pyta nigdy się nie dowie. John Flanagan